Tuesday, July 21, 2009

Mug ADV edisi terhad dari Kartunis UBI

You all tentu ingat dengan kartun2 di Majalah Ujang seperti Budak Hostel, INs, Aku Dia & Volkswagen... semua adalah ciptaan Kartunis Ubi. Mungkin ada yang beranggapan kartunis nie tak ke mana perginya... Kartunis Ubi sendiri telah melangkah ke alam IT dengan mewujudkan laman web beliau iaitu kartunisubi.com untuk meneruskan karya2nya.









Salah satu dari karyanya adalah Mug ADV (Aku Dia & Volkswagen) edisi terhad yang dibuat khas untuk peminat kartun siri tersebut. Mug ini hanya di cetak sebanyak 300 unit sahaja dan boleh dikelaskan sebagai 'Rage Item'. Kini kesemua mug tersebut telah pun habis dijual oleh Kartunis kita nie... Sapa kata kartunis tak boleh buat duit???...

Yon sendiri telah mendapatkan mug ini sebagai koleksi di rumah Yon. Memula nak dapatkan mug nie memang payah bebenor... Laman web tak boleh masuk la... Server down la... payment error la... last sekali bila sampai kt Yon mug tue pecah... frust sangat... Tapi lepas tue pihak Kartunis Ubi berikan gantian yang baru... tahniah sekali lagi pada produksi Kartunis Ubi.









P/s: Mug yang Yon punya siap dengan tandatangan dari Kartunis Ubi sendiri...jangan marah.

2 comments:

idyavie said...

nice craft

Ariyon said...

yonz suka watak kartun nya...

Related Posts with Thumbnails