Thursday, November 18, 2010

GoMobile Expo 2010

Yonz nak story sikit tentang GoMobile Expo yang baru berlalu minggu lepas. Expo ini diadakan pada 12 hingga 14 November 2010 di KL Convention Center (Tapak PC Fair tue ler). Yonz cuma pergi pada hari pertama (Jumaat) memandangkan orang tak berapa ramai sangat. Yonz pergi sana dengan member satu shift naik LRT untuk ke KLCC. Sampai2 saja banyak banner2 besar berbunyi 'GoMobile Expo, Malaysia's largest Mobile lifestyle event'... macam gempak jer. Sebenarnya GoMobile expo ini adalah kali yang kedua diadakan... yang pertama dibuat di PWTC tahun lepas.











Yonz suka GoMobile Expo sebab ia lain dari PC Fair yang serabut dengan orang. Siapa yang datang ini sudah tentu peminat2 mobile world dan mobility lifestyle saja. Jangan bandingkan ia dengan PC Fair kerana ia memang tak seramai itu... Tapi bagi Yonz yang pernah pergi GoMobile sebelumnya, kali nie pasti ada sedikit kelainannya...


































Masuk saja ke tapak Expo, mata Yonz terus terpandang satu banner,'Phone Museum'... Di situ ada dipamerkan hp yang digunakan di Malaysia dari dulu sampai sekarang. Handphone pertama Yonz pun sampai masuk muzium tue, ingat Philips Twist??? ...hahaha. Pameran ini telah mendapat kerjasama dari TM dan Telekom Muzium. Apa yang bestnya, dapat tengok hp pertama Nokia yang diguna pakai zaman 1984. Banyak juga telefon2 lama telekom yang dipamerkan... siap pondok telefon pun ada. Bila dah puas tengok yonz pergi ke booth lain pulak.











Dari jauh Yonz nampak booth DIGI, dalam kepala dah tahu punya... comfirm promo iPhone4. Buat kali ke-5 Yonz belek dan pegang iPhone 4 nie... Beli tak dapat la...hahaha. Booth Samsung pun tak kurang hebatnya menayangkan Samsung Galaxy Tab pada expo kali nie. Apalagi Yonz pun ambil peluang pegang device tu. Memang teruja jugak Galaxy Tab nie.. cuma kecil sedikit dari iPad. Kalau siapa2 hantu tablet boleh sambar device tue...























Yonz paling last mesti kena singgah booth Nokia, al-maklum kita 'kipas susah mati' Nokia nie. Di Booth Nokia, N8 colour Orange telah kelihatan dan menurut promoter, colour orange memang baru launch pasaran malaysia, cuma colour biru lambat sikit. Yonz dan member dok layan HDMI demo kat belakang booth... sekejap test video, sekejap main game 'Angry Birds'... memang best qualitynya pada LCD screen.








Setelah puas cuci mata Yonz dan member ambil keputusan untuk balik sebab dah hampir petang. Malas nak tunggu lama2 sebab naik LRT petang... faham2 saja la. Apa2pun masing2 berpuas hati, cuma bagi Yonz kena kumpul duit la nak beli Nokia N8...hehehe.

No comments:

Related Posts with Thumbnails