Sunday, October 25, 2009

KL Traffic touch...



Sebut pasal KL tentu jalan sesak tue memang dah lali sangat. Dari pergi kerja hingga balik kerja... kalau namanya KL memang tak boleh elak. Yonz nak kongsi satu apps pada hp yang patut dimiliki oleh kita orang Malaysia (1 M'sia). Apps ini dikenali sebagai KL Traffic, di mana kita boleh check traffic condition sekitar KL tak kira siang atau malam.

















Apps dari Nerdattack ini menggunakan 'live image preview' yang diambil dari *ITIS bagi jalan2 utama sekitar ibukota. KL Traffic ini menggunakan paparan yang mudah dan mesra pengguna. Setelah apps dibuka senarai jalan2 sekitar KL akan dipaparkan. Anda hanya perlu klik pada jalan yang dikehendaki, traffic jalan tersebut akan di paparkan. Bila kita klik pula pada icon anak panah (atas sebelah kanan), paparan akan disertakan dengan hala tuju jalan itu... hebatkan..

More about ITIS
















Sebagai info.. apps ini hanya support pada hp S60 v5 (touch screen) yang terbaru seperti Nokia 5800XM, 5530, 5230, X6, N97 dan N97 mini. Ia boleh di download secara percuma terus dari OVI Store (pastikan OVI Store sudah install dalam hp dulu).

Mahu info lanjut...Nerdattack site



3 comments:

Faz Fazrin said...

ahhh rugi la aku takleh guna kan ini, kalau tidak leh aku skodeng kete awek aku,hahaha

Ariyon said...

to fazrin: hahaha..ke situ plak..future hp brmula dgn s60 v5 nie..bila nk sambar N97 bos..huhuhu...

Faz Fazrin said...

tak sampai setahun pakai, jenuh la nak tukar2 hp, klu aku kaya, ok la, tiap tahun aku tukar,hehe

Related Posts with Thumbnails