Tuesday, June 15, 2010

Cerita Betul Facebook


Yonz nak kongsi buku nie dengan semua peminat2 Facebook di Malaysia. Bagi yang baru berjinak dengan Facebook, buku ini memang sesuai untuk anda. Facebook kini telah menjadi fenomena di serata dunia tak terkecuali di Malaysia. Hampir setiap hari... berjuta2 pengguna Facebook telah login akaun masing2 bagi melihat profil 'friends', upload photo, bermain game, chatting dan update wall. Boleh dikatakan kalau sehari tak masuk Facebook, boleh penuh inbox... hahaha

Siapa sangka disebalik kejayaan Facebook ini adalah hasil dari seorang pemuda yang bermasalah, belajar di Harvard University. Facebook dibangunkan dan ditulis sendiri oleh beliau dari biliknya. Kini, Mark Zuckerberg adalah CEO yang berusia 24 tahun! dan memegang Facebook itu sendiri. Namun, kejayaan Mark dan Facebook tidak berlaku dalam sekelip mata. Beberapa tahun diperlukan bagi memerah idea merancang konsep pemasaran.

Kini, Facebook menjadi sebuah laman web jaringan sosial yang terhebat mengatasi laman web jaringan sosial yang terdahulu. Unggul dari segi aplikasi dan kemudahan penggunaannya membuatkan seseorang boleh 'bertenggek' lama2 di hadapan komputer.

Isi kandungan buku :-

Bab 1: Laman Web Kontroversi
Bab 2: Bermula dari Harvard
Bab 3: Lahirnya Idea
Bab 4: Perang Bermula
Bab 5: Penafian
Bab 6: Membangunnya Empayar
Bab 7: CEO yang Menjengkelkan
Bab 8: Karma
Bab 9: Laman Web Hebahan
Bab 10: Aplikasi Pihak Ketiga Facebook
Bab 11: Data dan Fakta Facebook
Bab 12: Bagaimana Menggunakan Facebook
Bab 13: Tip dan Trik Facebook
Bab Bonus: Evolusi Facebook 101


Keluaran PTS (RM 15.50)

Oder Online Di Sini

4 comments:

ravishingpeacock said...

kne beli ni buku ni bg motivasi sket ;)

Ariyon said...

rasanya...sume yg ada acc. FB mmg patut kena ada buku ni...emmm

banzai said...

Elok la tu....org makin nak boikot israel korang lagi nak beli buku tu..mmg melayu mudah lupa..

Ariyon said...

@ Banzai Jgn cepat melatah..buku ini just menerangkan sejarah dr mana dtgnya FB itu sendiri..Tips n Trick cara menggunakan FB..yg ditulis org org kita...that why tajuknya "Cerita betul Facebook"..

Related Posts with Thumbnails